Fagarbeidere og assistenter blir ofte satt til å lede grupper med elever eller klasser i skolen. Noen gjør det også på SFO. Det er i utgangspunktet mandatet til pedagoger, spesielt i skolen, og likevel må fagarbeideren og assistenten bare gjøre det. Så, hva gjør du når du plutselig står der og har ansvaret for en gruppe eller klasse?
Ideelt sett har du integritet som leder, føler deg trygg og eier rommet, men er det sånn for deg? Vi ønsker å reflektere rundt dette temaet og forhåpentligvis øke bevisstheten på hva som trengs i dette pedagogiske feltet.
Fagarbeidere og assistenter blir ofte satt til å lede grupper med elever eller klasser i skolen. Noen gjør det også på SFO. Det er i utgangspunktet mandatet til pedagoger, spesielt i skolen, og likevel må fagarbeideren og assistenten bare gjøre det. Så, hva gjør du når du plutselig står der og har ansvaret for en gruppe eller klasse?
Ideelt sett har du integritet som leder, føler deg trygg og eier rommet, men er det sånn for deg? Vi ønsker å reflektere rundt dette temaet og forhåpentligvis øke bevisstheten på hva som trengs i dette pedagogiske feltet.
Å inspirere, bevisstgjøre og gi deg mer kompetanse og nye strategier i jobben.
Denne dagen organiseres som en blanding av forelesning, refleksjon, gruppearbeid og deling i plenum
Å inspirere, bevisstgjøre og gi deg mer kompetanse og nye strategier i jobben.
Denne dagen organiseres som en blanding av forelesning, refleksjon, gruppearbeid og deling i plenum
Temaer vil være:
Temaer vil være: