Rekruttering – hvordan lykkes med å finne rett person?

Å ansette feil person er kostbart, menneskelig og økonomisk, for både organisasjonen og den nyansatte. Det er viktig å finne den rette. Da snakker vi om hele mennesket, ikke bare kompetanse. 

Formål

Du vil få en forståelse for hvordan sikre at man finner det rette mennesket til å fylle rollen som stillingen krever i akkurat din organisasjon.

Gjennom kurset vil deltakerne få innsikt og trening i prosessen for å finne rett person.

Målgruppe

Ledere med personalansvar, tillitsvalgte, ansatte i personal-/HR-avdeling

Innhold

Hvordan lykkes i rekruttering?

  • Kort om prosessen
  • Bruk av ulike verktøy
  • Jobbprofil
  • Personprofil/kompetanse?

Spørreteknikk

  • Hva er det lov å spørre om?
  • Hvordan få balanse i samtalen?
  • Bruk av ulike spørsmålstyper

Referanser

  • Hvordan bygge en strukturert referansemal?
  • Hvem skal være referanser?

Hvordan ta imot den nyansatte?

  • Innhold i programmet
  • Hvem skal være med?
  • Praktiske tips

Avslutning/oppsummering

Pris 2 850

Agenda

Dag 1:

kl 09.00 - 15.30

Foreleser:

Espen Balle

Espen Balle er salgssjef i Fagakademiet. Han har master i ledelse og er adjunkt. Espen har betydelig kompetanse og erfaring fra ledelse og virksomheter i endring. Han har som konsulent ledet prosessen med ansettelse av rådmann i Spydeberg, rektor i Askim pluss mange rekrutteringsoppdrag i bedrifter.