Temakveld: Folkeskikk og uskikk på jobben

Temakveld: Folkeskikk og uskikk på jobben

Hvordan behandler vi våre kollegaer, ledere og ansatte?

Folkeskikk og uskikk på jobben er et kurs basert på psykolog Jan Atle Andersen sine teorier og ideer. Denne gang kan du delta på en komprimert utgave, tre timer etter jobb!

Hvordan behandler vi våre kollegaer, ledere og ansatte?

Folkeskikk og uskikk på jobben er et kurs basert på psykolog Jan Atle Andersen sine teorier og ideer. Denne gang kan du delta på en komprimert utgave, tre timer etter jobb!

Formål

Å gi konkrete og anvendbare kjøreregler for å skape muligheter for utvikling for den enkelte og at mulig nag, sinne, fortvilelse, frustrasjon, angst og bitterhet kan vike plassen for konstruktive tilnærminger kolleger i mellom, ledere i mellom – eller mellom leder og medarbeidere.

Formål

Å gi konkrete og anvendbare kjøreregler for å skape muligheter for utvikling for den enkelte og at mulig nag, sinne, fortvilelse, frustrasjon, angst og bitterhet kan vike plassen for konstruktive tilnærminger kolleger i mellom, ledere i mellom – eller mellom leder og medarbeidere.

Målgruppe

Ledere, mellomledere, tillitsvalgte, verneombud og andre som er interesserte i å etablere og opprettholde gode kommunikasjonsmønstre, en god organisasjonskultur og et høyt trivselsnivå.

Alle som har lyst til å få det enda bedre med kollegaer og medarbeidere på jobben.

Målgruppe

Ledere, mellomledere, tillitsvalgte, verneombud og andre som er interesserte i å etablere og opprettholde gode kommunikasjonsmønstre, en god organisasjonskultur og et høyt trivselsnivå.

Alle som har lyst til å få det enda bedre med kollegaer og medarbeidere på jobben.

Innhold

Kommunikasjonsmønstre er en sentral del av arbeidsplassens kultur, og grunnleggende i alt samarbeid.

Her skal vi lære de grunnleggende kommunikasjonsreglene:

  1. Jeg har rett til å vise følelser
  2. Jeg snakker for meg selv
  3. Jeg snakker med – ikke om
  4. Jeg sjekker ut tolkninger, og tror på svaret
  5. Jeg har rett til å si nei
  6. Jeg unngår formuleringen ”jeg føler at…”
  7. Jeg ansvarer for meg selv
  8. Jeg praktiserer diskresjon
  9. Jeg er her og nå
  10. Jeg sier det jeg mener, og gjentar ikke argumenter
  11. Jeg forteller hva jeg trenger, i stedet for å kritisere
  12. Jeg unngår å bruke anonyme ”ytre kilder”
  13. Jeg har rett til å spørre, men har ikke krav på svar
  14. Jeg holder meg utenfor andres konflikter
  15. Jeg har rett til å feile

Innhold

Kommunikasjonsmønstre er en sentral del av arbeidsplassens kultur, og grunnleggende i alt samarbeid.

Her skal vi lære de grunnleggende kommunikasjonsreglene:

Les mer på https://www.fagakademiet.no

Foreleser:

Øyvind Tingstad

Øyvind Tingstad er kompetanserådgiver i Fagakademiet. Han er bedriftsøkonom fra BI og har videreutdanning i kunnskapsforvaltning og veiledning. Øyvind har vært befal i Forsvaret og regionleder i NKI nettstudier. Han er ansvarlig for Fagakademiets nettstudier, og foreleser innen konflikthåndtering, arbeidsmiljø og HMS. Øyvind er en humørfylt kursholder som alltid har en god kommentar på lur!

Frister

Påmeldingsfrist: 18.05.2020
Pris 400,-
Pris:

400,-

Når:

26.05.2020 : kl 17.00 - 20.00


Varighet:

3 timer

Hvor:

Drammen

Fagakademiet, Øvre Storgate 9, 2. etasje

3018 Drammen

Agenda

26.05.2020

kl 17.00 - 20.00

Når

26.05.2020 : kl 17.00 - 20.00
Varighet: 3 timer

Hvor

Drammen
Fagakademiet, Øvre Storgate 9, 2. etasje
3018 Drammen
Kart og veibeskrivelse ›