Hva må til for å skape stabilitet og trygghet – hva må til for å øke sannsynligheten for å vurdere hensiktsmessig tiltak for å bedre livskvalitet, og hverdagen hos personer med disse utfordringene og deres omgivelser i disse koronatider.
Hva må til for å skape stabilitet og trygghet – hva må til for å øke sannsynligheten for å vurdere hensiktsmessig tiltak for å bedre livskvalitet, og hverdagen hos personer med disse utfordringene og deres omgivelser i disse koronatider.
Kurset vil gi økt praktisk kompetanse og forståelsen for hva disse utfordringene innebærer.
Kurset vil gi økt praktisk kompetanse og forståelsen for hva disse utfordringene innebærer.
Alle som arbeider med eller har kontakt med personer med autisme og ADHD. Brukerne/elevene/pasientene kan være barn, ungdom, voksne og eldre - i skole, på arbeidssteder, på dagsenter, i barnevern, på helsestasjon og i boliger for funksjonshemmede.
Alle som arbeider med eller har kontakt med personer med autisme og ADHD. Brukerne/elevene/pasientene kan være barn, ungdom, voksne og eldre - i skole, på arbeidssteder, på dagsenter, i barnevern, på helsestasjon og i boliger for funksjonshemmede.
Kurset tar utgangspunkt i ADHD og "høytfungerende autisme", som også inkluderer Asperger syndrom. Andre diagnoser som vil bli omtalt er: Barneautisme, atypisk autisme og uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelser
Kurset tar utgangspunkt i ADHD og "høytfungerende autisme", som også inkluderer Asperger syndrom. Andre diagnoser som vil bli omtalt er: Barneautisme, atypisk autisme og uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelser